Términos de uso del Servicio Yuko emitidos por TES

Versión final de fecha 15 de febrero de 2019


1. Definiciones

En estos Términos:

Cuenta hace referencia a tu cuenta, accesible a través de la App;

Filial hace referencia a cualquier entidad que directa o indirectamente controla, es controlada por, o está bajo control común con otra entidad;

Aplicación hace referencia a la aplicación móvil diseñada y propiedad de TCEU que sirve como medio de acceso al Servicio (incluye documentación relacionada, contenido, materiales, imágenes digitales, fotografías de archivo, imágenes prediseñadas, fuentes, sonidos u otras obras artísticas proporcionadas conjuntamente con el mismo);

Uso personal hace referencia al uso del Servicio fuera de sus horas y compromisos de trabajo, si su empleador lo permite;

Uso Profesional hace referencia al uso del Servicio como parte de su empleo, con el permiso de su empleador, para permitirle desempeñar su trabajo;

Servicio hace referencia al servicio de coche compartido YUKO de Toyota que está a su disposición a través de la Aplicación, ofreciendo un servicio de alquiler de un vehículo Toyota de forma sencilla para su uso profesional y/o privado (según corresponda);

Asistencia hace referencia a la prestación de servicios de asistencia por nuestra parte, por parte de una de nuestras Filiales o por parte de un Proveedor de Servicios Ajeno con respecto a su uso del Servicio de acuerdo con la siguiente cláusula 8;

TCEU hace referencia a Toyota Connected Europe Limited, una sociedad de responsabilidad limitada constituida conforme a la legislación inglesa, con domicilio social en Handyside Street 14-18, piso 10, Londres, N1C 4DN, Reino Unido, con número de registro de la sociedad 11283634;

Términos hace referencia a estos términos de uso;

TES hace referencia a Toyota España, S.L.U., sociedad anónima española, con domicilio social en Alcobendas, Madrid, Avda. de Bruselas, 22, con CIF B-80419922, inscrita en el Registro Mercantil de Madrid, en el tomo 4450, folio 192, de la Sección 8 del Libro de Sociedades, hoja M-73.748, inscripción 1.ª hoja M-311391, hoja 21, tomo 18017;

Proveedores de Servicios Ajeno hace referencia a cualquier proveedor de servicios que no sea TES, TCEU, TME o cualquiera de nuestras Filiales que pueden prestarle algún tipo de Servicio o Asistencia;

TME hace referencia a Toyota Motor Europe NV/SA, sociedad de responsabilidad limitada creada conforme a la legislación belga, con sede social en Avenue du Bourget 60, 1140 Bruselas (Bélgica), y registrada en el Crossroads Bank of Enterprises con el número 0441.571.714;

Usuario, usted o su hace referencia a cualquier persona física o jurídica que se haya suscrito a los Servicios con su cuenta; y

Nosotros, nuestro o nos hace referencia a TES.

2. Estos Términos

2.1 Se le han presentado estos Términos porque su empleador nos ha contratado para proporcionarle el Servicio YUKO. Como resultado, podrá acceder al Servicio a través de la Aplicación.

2.2 Estos Términos establecen los términos y condiciones en los que firmamos un contrato con usted (como Usuario) para proporcionarle el Servicio a través de la Aplicación. Estas condiciones son aplicables a todo el proceso de utilización del Servicio, desde el uso hasta su suscripción en la Aplicación, el uso del vehículo compartido y los demás servicios asociados.

2.3 Todos los Usuarios que se suscriban al Servicio están obligados a aceptar y cumplir estos Términos. Al aceptar estos Términos y utilizar nuestro Servicio, usted acepta y acuerda cumplir con estos Términos, que pueden ser modificados ocasionalmente. Si no acepta estos Términos, no está autorizado a utilizar ninguno de nuestros vehículos o Servicios.

2.4 El contrato entre usted y nosotros comenzará cuando usted acepte estos Términos al marcar la casilla en la Aplicación cuando se registre para obtener una Cuenta. Nuestro contrato continuará hasta que su Cuenta sea cancelada (por usted o por nosotros) de acuerdo con la siguiente cláusula 11.

3. Uso de nuestra aplicación

3.1 Puede acceder al Servicio mediante la Aplicación. La Aplicación se concede bajo licencia, no se vende. Debe instalar o acceder a la Aplicación en su dispositivo móvil y, conforme a su acuerdo y cumplimiento de estos Términos, por la presente le otorgamos una licencia limitada, no exclusiva, no sublicenciable y no transferible (según corresponda) para:

(a) instalar o acceder a la Aplicación en uno o más dispositivos móviles compatibles de su propiedad o bajo su control legítimo, y  (b) utilizar la Aplicación para acceder al Servicio, ver la documentación, los materiales, la información y los datos que se le presentan a través de la Aplicación, e  (c) introducir datos y otra información a través de la Aplicación.

3.2 La conexión a Internet necesaria para utilizar la Aplicación, y cualquier cargo asociado (por ejemplo, gastos de datos móviles) en que se incurra por el uso de la Aplicación son de su propia responsabilidad y se realizan exclusivamente a su cargo. Transmitir y recibir actualizaciones en tiempo real desde y hacia la Aplicación requiere una conexión en línea (por ejemplo, Wi-Fi, 3G, 4G, LTE) entre su dispositivo móvil e Internet. Los gastos de dicha conexión son los prescritos en el acuerdo entre usted y su proveedor de servicios de comunicación, y de acuerdo con las condiciones de pago aplicables.

3.3 Es posible que reciba actualizaciones, correcciones de errores, mejoras de las funciones u otros datos relacionados con la Aplicación que pueden descargarse en su dispositivo móvil.

3.4 Todos los derechos de propiedad intelectual, títulos e intereses relacionados con la Aplicación y el software del Servicio pertenecen a TCEU.

3.5 Usted no puede, ya sea por sí mismo o a través de cualquier otro medio o persona,

(a) vender, alquilar, arrendar, revender, prestar o proporcionar acceso a la Aplicación a terceros;

(b) realizar ingeniería inversa, descompilar, modificar, desmontar o crear trabajos derivados de la Aplicación sin nuestro consentimiento previo;

(c) intentar reconstruir o descubrir cualquier código fuente o ideas subyacentes, algoritmos, formatos de archivo, estructuras de datos u otros aspectos de la Aplicación;

(d) eliminar, modificar u ocultar cualquier identificador de producto o servicio, derechos de autor, marca registrada u otro aviso de derechos de propiedad u otros avisos, instrucciones, renuncias o leyendas de cualquier parte de la Aplicación;

(e) transmitir o poner a disposición, en relación con la Aplicación, cualquier virus, gusano, troyano, bomba lógica, baliza web, spyware (programa espía) o cualquier otro código, archivo o programa informático que pueda dañar o secuestrar el funcionamiento de cualquier hardware, software o equipo de telecomunicaciones, o cualquier otro código o componente real o potencialmente dañino, perturbador o invasivo;

(f) vender, licenciar o explotar con fines comerciales cualquier uso o acceso a la Aplicación;

(g) transferir o asignar la contraseña de su Cuenta, incluso temporalmente, a un tercero;

(h) usar la Aplicación para cualquier propósito ilegal, inmoral o no autorizado,

(i) usar la Aplicación para propósitos no personales o comerciales sin nuestro consentimiento previo por escrito o expreso de nuestra Filial, o

(j) acceder o usar el Servicio para cualquier propósito fraudulento, criminal, difamatorio, acosador o malicioso, o para participar o promover cualquier actividad ilegal o para romper, violar o infringir la propiedad intelectual, la privacidad u otros derechos, o apropiarse indebidamente de la propiedad de cualquier tercera parte.

3.6 Todas las marcas comerciales son propiedad o están bajo el control del Grupo Toyota, estén o no incluidas en la Aplicación, y todos los logotipos relacionados con lo anterior son marcas comerciales o marcas de servicio del Grupo Toyota, propiedad nuestra o de nuestros otorgantes. Excepto cuando sea necesario para su uso y acceso a la Aplicación y al Servicio, no se le concede derecho a usar dichas marcas sin el permiso del respectivo propietario. Usted no eliminará, ocultará ni alterará ningún aviso de propiedad adherido o contenido en la Aplicación o en los servicios relacionados.

3.7 A efectos de la presente cláusula, se entenderá por «derechos de propiedad intelectual» todos los derechos o intereses legales que consten o estén incorporados en los mismos:

a) toda idea, diseño, concepto, técnica, invención, descubrimiento o mejora, independientemente de la patentabilidad, pero incluidas las patentes, las solicitudes de patente, los secretos comerciales y los conocimientos técnicos; b) toda obra de autoría, independientemente de la posibilidad de obtener derechos de autor, pero incluidos los derechos de autor y los derechos morales reconocidos por la ley;  c) toda marca comercial, nombre comercial o marca de servicio; y  d) cualquier otro derecho de propiedad intelectual, de propiedad o de cualquier otro tipo, incluidos todos los derechos de buena fe que les correspondan y, en cada caso, a escala mundial.

4. Registrarse en el servicio

4.1 Para acceder y utilizar los Servicios, primero debe registrarse a ellos a través de la Aplicación.

4.2 Para poder utilizar el Servicio, todos los Usuarios deben:

  • 4.2.1 ser mayor de edad (18 años);
  • 4.2.2 ser empleado de un cliente que ha contratado con nosotros los servicios de alquiler de coche de Toyota;
  • 4.2.3 facilitar todos los datos personales e información y documentación que sean obligatorios y se soliciten durante el proceso de suscripción como Usuario (otros datos podrán ser facilitados de forma voluntaria) de forma exacta, veraz y completa;
  • 4.2.4 aceptar las presentes Condiciones y sus futuras actualizaciones a través de la casilla de la Aplicación;
  • 4.2.5 estar en posesión de un permiso de conducción vigente y válido expedido en la Unión Europea, el Espacio Económico Europeo o Suiza (los permisos de conducción expedidos fuera de la Unión Europea, el Espacio Económico Europeo o Suiza solo se aceptarán si van acompañados de un permiso de conducción internacional o de una traducción jurada del permiso de conducción nacional); y
  • 4.2.6 tener en el momento de su suscripción y durante el uso de la solicitud, los puntos asignados a su permiso de conducir para mantener la validez del permiso.

4.3 Para acceder y utilizar el Servicio, el Usuario debe (a) elegir un nombre de usuario y una contraseña durante el procedimiento de registro y (b) proporcionarnos y enviarnos, a través de la Aplicación, una copia a doble cara de su permiso de conducir para su validación por nuestra parte.

4.4 Es responsabilidad del Usuario proteger debidamente su contraseña para el uso del Servicio, evitando el uso indebido o el acceso por parte de terceros. En caso de pérdida o sospecha de pérdida de alguna de sus contraseñas, el Usuario deberá cambiarlas por otras nuevas lo antes posible o, en caso de no poder hacerlo, utilizar la opción «He Olvidado mi Contraseña» de la Aplicación, o notificarnos lo antes posible para poder adoptar las medidas que se consideren oportunas. En la Sección 9 se explica cómo contactar con nosotros.

4.5 Usted será en todo momento responsable de la veracidad de los datos personales o de cualquier otro dato que nos proporcione durante el proceso de suscripción, y en ningún caso seremos responsables de cualquier pérdida o daño causado a cualquier parte como resultado de la falsificación e inexactitud de la información y de la documentación proporcionada por usted durante el registro.

No estaremos obligados a comprobar con la Dirección General de Tráfico la veracidad de la información proporcionada. Si necesita cambiar algún dato personal en su Cuenta, por favor, contáctenos tan pronto como sea posible para que podamos hacer los cambios necesarios.

4.6 El registro no es automático. La aceptación de su suscripción está sujeta a nuestra aprobación, a nuestra entera discreción y/o criterios adicionales establecidos ocasionalmente por nosotros y/o nuestras Filiales y/o nuestros/proveedores de seguros.

4.7 En el caso de que nosotros, por alguna razón, no podamos validar ninguno de los documentos que nos ha proporcionado, podremos solicitarle que envíe cualquiera de estos documentos por correo electrónico a efectos de validación. Si registra accidentalmente documentación incorrecta para documentar su registro, necesitará llamar por teléfono a nuestro equipo de soporte de Servicio al número que estará disponible una vez que se haya registrado para el uso de su aplicación.

4.8 Debe informarnos sin demora de la pérdida o destrucción del dispositivo móvil en el que tenga descargada la Aplicación para que podamos bloquearla y evitar así su uso indebido. Se le informará por correo electrónico de que se ha bloqueado el uso de la Aplicación. Si no se comunica la pérdida o destrucción del dispositivo móvil, usted será responsable de cualquier daño que pueda ser causado por este motivo, especialmente si la pérdida permite el robo, daño o mal uso de un vehículo.

4.9 En caso de pérdida o retirada del permiso de conducir, el derecho a utilizar este Servicio se suspenderá inmediatamente durante el periodo de retirada del permiso. Los Usuarios deben informarnos inmediatamente de cualquier suspensión o restricción de su derecho a conducir, prohibición de conducir o de la retirada o retención temporal de su permiso de conducción. Los Usuarios deben validar sus permisos una vez los hayan renovado o recuperado.

4.10 Nos reservamos el derecho de denegar la suscripción a un Usuario si existen razones para creer que no actuará de acuerdo con estos Términos o si existen sospechas de que se está haciendo un uso no autorizado, fraudulento o inadecuado de las contraseñas del Usuario, sin derecho a reclamación o compensación a favor del Usuario.

5. Servicio de reserva de vehículos

5.1 Para utilizar nuestro Servicio de reserva de vehículos, debe:

  • 5.1.1 cumplir con las condiciones establecidas para el registro como Usuario y haber proporcionado la documentación necesaria, habiendo sido esta validada y procesada de acuerdo con nuestro procedimiento de registro, tal y como se indica en los presentes Términos;
  • 5.1.2 haber descargado y tener la Aplicación instalada en un dispositivo móvil compatible; y
  • 5.1.3 solicitar la reserva de un vehículo a través del Aplicación.

5.2 Las reservas realizadas para uso profesional serán gratuitas. Si su empleador ha acordado que usted puede utilizar el Servicio de Uso Privado, las reservas se cobrarán de acuerdo con los términos de pago de la siguiente cláusula 7.

5.3 No garantizamos la disponibilidad de ningún vehículo, pero haremos todo lo posible para asegurarnos de que haya un vehículo disponible para satisfacer su solicitud de reserva. No obstante, podemos rechazar la reserva de un Usuario si por cualquier motivo un vehículo no está disponible para satisfacer su solicitud de reserva. La reserva de un vehículo se confirmará cuando se lo comuniquemos mediante una notificación a través de la Aplicación.

6. Uso de un vehículo reservado

6.1 Nosotros (o una de nuestras Filiales o Proveedores de Servicios Ajeno) somos los propietarios de cualquier artículo que se le proporcione a través del Servicio, incluyendo específicamente y sin limitación, todos los vehículos y el equipo que se encuentre dentro del vehículo. El uso y los derechos de cualquier vehículo o artículo proporcionado como parte del Servicio se limita a los derechos de uso establecidos en estos Términos.

6.2 Antes de comenzar a conducir debe comprobar el estado del vehículo para detectar posibles defectos, daños estéticos o un estado grave de suciedad y ponerse en contacto con nosotros para comunicarnos la naturaleza y gravedad del defecto, daño y/o suciedad. También debe informarnos de cualquier piloto de advertencia que permanezca encendido una vez haya arrancado el motor. Usted está obligado a proporcionar fielmente toda la información correspondiente. Podemos prohibir el uso del vehículo si creemos (a nuestra entera discreción) que la seguridad del viaje podría verse comprometida.

6.3 Durante el uso de un vehículo, usted deberá:

  • 6.3.1 recoger el vehículo en el lugar de aparcamiento autorizado por su empleador y devolverlo en el mismo lugar al final de su uso en el momento acordado y en las mismas condiciones en las que lo recibió (excluyendo el desgaste derivado del uso correcto). No podrá utilizar vehículos para viajes solo de ida;
  • 6.3.2 deberá estar en posesión de un permiso de conducir válido en todo momento mientras utiliza el vehículo;
  • 6.3.3 cumplir con todos los requisitos legales relativos a la operación y uso del vehículo, respetando las leyes de Tráfico, Seguridad Vial y el Reglamento General de Circulación, así como cualquier otra norma que los sustituya o complemente;
  • 6.3.4 mantener el vehículo en perfecto estado, siguiendo las instrucciones de mantenimiento incluidas en el manual del usuario y en el libro de garantía. Cualquier daño causado al vehículo como consecuencia de un uso indebido o inusual del mismo (negligencia, rotura de accesorios, pérdida de llaves, etc.), siempre que no esté cubierto por el seguro, nos dará derecho a nosotros o a cualquiera de nuestras Filiales a reclamar daños y perjuicios en relación con las pérdidas causadas;

6.3.5 deje de conducir inmediatamente el vehículo en caso de que se encienda el piloto de emergencia en el salpicadero y póngase en contacto con nosotros para evaluar si es aconsejable seguir utilizando el vehículo;

  • 6.3.6 notifique sin demora injustificada cualquier daño causado por un acto de violencia o accidente que haya podido ocurrir antes, durante o después de la reserva; y
  • 6.3.7 tome las medidas adecuadas al final del uso del vehículo para evitar robos, dejando siempre las ventanas cerradas y asegurándose de que haya cerrado el cierre centralizado.

6.4 Durante el uso de un vehículo, usted no deberá:

  • 6.4.1 conducir el vehículo bajo la influencia de alcohol, drogas o medicamentos que afecten su capacidad para conducir;
  • 6.4.2 fumar o permitir que otros fumen en el vehículo;
  • 6.4.3 dejar el vehículo en condiciones higiénicas inadecuadas;
  • 6.4.4 permitir conducir un vehículo o revelar sus datos de acceso a terceros, incluso cuando dichos terceros sean también Usuarios del Servicio;
  • 6.4.5 transportar niños o bebés sin la elevación correcta del asiento o sin un asiento para niños, o infringir las instrucciones del fabricante respecto a la instalación de los asientos para bebés;
  • 6.4.6 desactivar cualquier airbag del vehículo o alterar de cualquier manera las herramientas de geolocalización, monitorización y control del vehículo;
  • 6.4.7 realizar cualquier tipo de modificación estética o técnica en el vehículo sin nuestro previo consentimiento por escrito;
  • 6.4.8 instalar piezas de repuesto y accesorios en el vehículo, o realizar cualquier tipo de reparación en el vehículo, sin nuestro previo consentimiento por escrito.
7. Gastos

7.1 El gasto correspondiente al uso Uso Profesional del Servicio es proporcionado por su empleador, sin ningún cargo para usted. El Uso Privado del Servicio (si procede) estará sujeto a la tarifa indicada en la Aplicación con respecto a la reserva correspondiente. Proceder a la reserva de un Uso Privado en la Aplicación se considerará como que ha aceptado la tarifa indicada.

7.2 Se le cobrarán las cantidades adeudadas por Uso Privado (si procede) a través de la tarjeta de pago que haya registrado en su Cuenta. Si la tarjeta de pago proporcionada rechaza el pago de cualquier cantidad adeudada o no pagada a través de la forma de pago establecida, su suscripción, y el uso del Servicio, puede ser suspendido.

Usted es responsable de proporcionar y mantener actualizada la información sobre tarjetas de crédito, tarjetas de débito o domiciliación bancaria a través de la Aplicación. Problemas constantes con su tarjeta de crédito, de débito o con su domiciliación bancaria pueden llevar a la cancelación de su suscripción.

7.3 Bajo ninguna circunstancia seremos responsables de cualquier descubierto bancario u otros cargos cobrados por su banco o compañía de tarjeta de crédito o débito.

7.4 TES, cualquiera de sus Filiales o Proveedores de Servicios Ajeno pueden utilizar cualquier información que usted haya proporcionado, incluyendo cualquier información personal e información de tarjetas de pago, con el propósito de procesar y cobrar el pago de acuerdo con estos Términos, supervisar el fraude y tratar cualquier asunto relacionado correspondiente al registro de su Servicio. Para más información acerca de cómo tratamos sus datos personales, por favor remítase a nuestra política de privacidad.

8. Servicio de asistencia

8.1 El Servicio incluye asistencia razonable con respecto al uso del Servicio, la Aplicación y cualquier uso del vehículo durante nuestro horario laboral (de 9.00 a.m. a 7.00 p.m. (hora central europea), de lunes a viernes), incluyendo, pero sin limitarse, a la asistencia en carretera y, cuando sea necesario, la provisión de transporte alternativo. Fuera de nuestra jornada laboral, proporcionaremos asistencia en carretera y vehículo de asistencia.

8.2 Puede contactar con nosotros a través de: Email: contactayuko@toyota.es Tel: (+34) 91 15 130 48

8.3 Si su necesidad de asistencia (incluida la asistencia en carretera) se deriva del incumplimiento de estos Términos o de las Normas de Circulación, es posible que se le cobren los costes de la Asistencia.

9. Seguro

9.1 Conforme a cláusula 9.2, nos aseguraremos de que una Filial o un Proveedor de Servicios Ajeno contrate una póliza de seguro que cubra todos los riesgos derivados de su uso del Servicio, incluida la responsabilidad civil frente a terceros.

9.2 En el caso de que sea responsable de cualquier pérdida o daño y la cobertura del seguro del vehículo no sea aplicable (por ejemplo, debido a que condujera bajo los efectos del alcohol), deberá indemnizarnos a nosotros y a nuestras Filiales contra las posibles reclamaciones de terceros y, para esto, contratará un seguro de responsabilidad civil con respecto al uso del Servicio.

10. Protección de datos

10.1 Sus datos personales serán tratados de acuerdo con nuestra Política de Privacidad. Le pedimos que lea atentamente nuestra Política de Privacidad.

11. Baja del servicio

11.1 Usted tiene el derecho a darse de baja en el Servicio en cualquier momento. Si desea darse de baja en nuestro Servicio, puede hacerlo a través de su Cuenta en la Aplicación o poniéndose en contacto con nosotros. Al darse de baja en nuestro Servicio se cancelarán todas sus reservas.

11.2 Si ha cancelado su suscripción, en cualquier momento puede volver a suscribirse a los Servicios a través de su Cuenta. Tenga en cuenta que para volver a suscribirse tendrá que seguir el mismo procedimiento que para su suscripción inicial (y aceptar estos Términos de uso). Por favor, tenga en cuenta que todos los datos generados en su suscripción anterior no estarán disponibles.

11.3 Nos reservamos el derecho de suspender la prestación de todos o parte de los Servicios y/o de cancelar su suscripción a los mismos, en cualquier momento, sin previo aviso ni intervención de los tribunales, y sin abonar ninguna compensación, notificándole a través de su Cuenta o mediante un correo electrónico, en caso de que:

  • 11.3.1 incumpla estos Términos de uso;
  • 11.3.2 no pague las sumas adeudadas en virtud de estos Términos;
  • 11.3.3 esté involucrado en un incidente con un vehículo que, a nuestra discreción razonable, lo hace no apto o inapropiado para el uso continuado del Servicio;
  • 11.3.4 determinemos, de buena fe, que dicha suspensión y/o cancelación es necesaria para que acatemos una orden o decisión de un tribunal o autoridad competente o para cumplir alguna disposición de la legislación aplicable; u
  • 11.3.5 ocurra algún evento de fuerza mayor que afecte a nuestra capacidad de prestar todos o parte de los Servicios.

11.4 También podremos dar por terminada su suscripción al Servicio si su empleador nos notifica que usted yo no trabaja para él.

11.5 También podemos cancelar su suscripción a nuestros Servicios en cualquier momento si decidimos interrumpir en general todos o parte de los Servicios para todos nuestros Usuarios con un aviso previo de treinta (30) días por correo electrónico y/o a través de su Cuenta.

11.6 Si suspendemos cualquiera de los Servicios o cancelamos su suscripción en el Servicio, usted no tiene derecho y no puede reclamar ninguna compensación, reembolso o daños con respecto a dicha suspensión o cancelación.

12. Garantías y responsabilidad

12.1 En la medida en que lo permita la ley, la Aplicación se ofrece «tal cual, donde y por lo que dure» y sin garantía de ningún tipo. Ninguna información, oral o escrita, o consejo, u otra declaración hecha por nosotros o cualquiera de nuestras Filiales es válida para crear cualquier garantía u otra responsabilidad u obligación contraria a este descargo de responsabilidad. Usted acepta expresamente que el uso de la Aplicación es bajo su propio y único riesgo.

En la medida en que lo permita la ley aplicable, por la presente renunciamos a cualquier otra representación, garantía, condición o garantía, de cualquier tipo o naturaleza, ya sea expresa, implícita, estatutaria o de otro tipo, con respecto a cualquier aspecto de la aplicación y la documentación que la acompaña, incluyendo, pero no limitado a, en cuanto a la condición, valor, cualidades, suministro, operación, uso, resultados o mano de obra de los mismos, o la ausencia o corrección de cualquier defecto en los mismos, ya sea latente o patente.

12.2 A pesar de las numerosas medidas técnicas y organizativas que tomamos para garantizar la calidad y seguridad de los Servicios, no podemos garantizar que:

  • 12.2.1 su acceso y uso de los Servicios sea ininterrumpido y esté disponible en todo momento;
  • 12.2.2 los datos que están a su disposición a través de los Servicios sean exactos o completos;
  • 12.2.3 no haya ningún error o pérdida de calidad en los Servicios.

12.3 No garantizamos la calidad, integridad ni exactitud de ninguno de los Servicios prestados por nosotros, nuestras Filiales o los Proveedores de Servicios Ajenos, y por tanto no asumimos ninguna responsabilidad derivada del uso de dichos Servicios.

12.4 Conforme a la siguiente cláusula 12.7 y a los términos de cualquier acuerdo de seguro relacionado con el Servicio, no seremos responsables de ninguna pérdida o daño de cualquier mercancía en el vehículo o en cualquier vehículo de un tercero (a menos que esta pérdida o daño se deba a nuestra negligencia o al incumplimiento de nuestras obligaciones bajo estos Términos).

12.5 Conforme a la siguiente cláusula 12.7 y a los términos de cualquier acuerdo de seguro relacionado con el Servicio, no seremos responsables de ninguna lesión o fallecimiento del Usuario o de cualquier tercero generado del uso de un vehículo.

12.6 Conforme a la siguiente cláusula 12.7 y a los términos de cualquier acuerdo de seguro relacionado con el Servicio, no asumimos ninguna responsabilidad ante un Usuario en virtud de estos términos o en relación con los mismos, ya sea por agravio (incluida la negligencia), incumplimiento de contrato, tergiversación u otro motivo.

12.7 Sin perjuicio de otras disposiciones de estos Términos de uso, no excluimos ni limitamos nuestra responsabilidad por:

  • 12.7.1 muerte o daños personales provocados por nosotros;
  • 12.7.2 fraude, declaración fraudulenta, negligencia grave o conducta dolosa provocada por nosotros o por cualquiera de nuestros empleados o agentes; o
  • 12.7.3 pérdida o daño que no podamos limitar o excluir de acuerdo con la legislación aplicable vinculante.

12.8 En virtud de la cláusula 12.7, nuestra responsabilidad total acumulada como consecuencia de negligencia, incumplimiento de contrato u otro motivo en virtud o con relación a estos Términos de uso, estará limitada a la cantidad de 200 euros.

12.9 En virtud de la cláusula 12.7, no tendremos responsabilidad:

  • 12.9.1 por la pérdida o daño indirecto o como consecuencia de negligencia, incumplimiento de contrato o de otro modo, incluyendo, pero sin limitarse a, la pérdida de beneficios, de fondo de comercio, de datos, de ingresos, de volumen de negocio, de facturación, daño en la reputación, pérdida de oportunidades, interrupciones de negocio o pérdida de ahorro previsto; o
  • 12.9.2 por la pérdida o daño resultantes del incumplimiento de sus responsabilidades y obligaciones en virtud de estos Términos de uso.
13. Modificaciones de estos Términos de uso

13.1 Nos reservamos el derecho a modificar estos Términos de uso en cualquier momento durante el periodo de su suscripción al Servicio. En el momento que modifiquemos estos Términos de uso, se le pedirá que los renueve cuando vuelva a acceder a la Aplicación.

13.2 Acepta que todos los cambios de los Términos de uso serán efectivos y vinculantes en la fecha de entrada en vigor indicada por nosotros.

14. Contacto

14.1 Si tiene alguna pregunta o reclamación sobre nuestros Servicios, le rogamos que contacte con nosotros a través de: correo electrónico contactayuko@toyota.es; y teléfono (+34) 91 15 13 048.

14.2 Si es aplicable en virtud de la legislación de su país de suscripción a los Servicios, y siempre que sea un consumidor sujeto a dichas leyes, tiene derecho a presentar una reclamación:

  • 14.2.1 a través de la plataforma ODR en el siguiente enlace; al presentar una queja a través de esta plataforma, puede mencionar la siguiente dirección de correo electrónico contactayuko@toyota.es como nuestra dirección de correo electrónico; o
  • 14.2.2 con la autoridad competente en su área.
15. Ley aplicable y jurisdicción competente

15.1 Estos Términos de uso se rigen y se interpretarán de acuerdo con las leyes de España, a menos que sea un consumidor sujeto a la ley aplicable, y una ley aplicable de protección al consumidor de su país o región de domicilio o residencia habitual prevea que la ley aplicable sea la de su país o región de domicilio o residencia habitual de otra legislación aplicable.

15.2 Cualquier litigio relativo al contenido, interpretación y/o aplicación de los presentes Términos de uso se someterá a los tribunales de Madrid, a menos que sea un consumidor sujeto a la ley aplicable, y una ley aplicable de protección al consumidor de su país o región de domicilio o residencia habitual prevea que la ley aplicable sea la de su país o región de domicilio o residencia habitual de otra legislación aplicable, que tendrá jurisdicción exclusiva.

16. Varios

16.1 En ningún caso el contenido de estos Términos de uso se considerará constitutivo de una asociación, mandato ni relación laboral entre usted y nosotros.

16.2 El retraso o la omisión por su parte o por la nuestra al ejercer los poderes, derechos o recursos en virtud de estos Términos de uso, no supondrán en ningún caso una renuncia a los mismos, y el ejercicio individual o parcial de dichos poderes, derechos o recursos no excluirá ningún otro ni el ejercicio posterior de los mismos. Para que las renuncias sean válidas se deben expresar por escrito.

16.3 No obstante, si algún término o disposición de estos Términos de uso no es válido, o es ilegal o imposible de aplicar por cualquier norma, ley o política pública, las demás condiciones o disposiciones de estos Términos de uso permanecerán plenamente en vigor. Una vez determinado que algún término o disposición es inválido, ilegal o imposible de aplicar, las partes negociarán de buena fe la modificación de estos Términos de uso para lograr la intención original de las partes en la medida de lo posible.

16.4 Cualquier disposición de estos Términos de uso concebida de forma expresa o implícita para continuar en vigor tras la cancelación o el vencimiento de su suscripción a los Servicios no se verá afectada por dicha cancelación o vencimiento y continuará estando plenamente en vigor después de los mismos.

16.5 Tenemos derecho a subcontratar, asignar o transferir a un tercero cualquiera de nuestros derechos y/u obligaciones con respecto a estos Términos de uso.

16.6 Usted no podrá subcontratar, asignar ni transferir a terceros ninguno de sus derechos y/u obligaciones respecto a estos Términos de uso sin nuestra autorización previa por escrito.

16.7 Estos Términos de uso constituyen el acuerdo completo entre usted y nosotros respecto a los Servicios, y prevalecen y sustituyen a cualquier acuerdo anterior o simultáneo, escrito u oral, relacionado con los Servicios.

Terms of use of the Yuko Service MVP
only- to be issued by TES

Final version dated 15.2.19


1. Definitions

In these Terms:

Account means your account that is accessible via the App;

Affiliate means any entity that directly or indirectly controls, is controlled by, or is under common control with another entity;

App means the mobile application designed and owned by TCEU that serves as a means of accessing the Service (including related documentation, content, materials, digital images, stock photographs, clip art, fonts, sounds or other artistic works provided in conjunction therewith);

Private Use means your use of the Service outside of your working hours and employment commitments, if permitted by your employer;

Professional Use means your use of the Service as part of your employment with your employer to enable you to perform your role;

Service means the YUKO with Toyota car sharing service made available to you via the App, comprising a user-friendly reservation service in respect of the rental of a Toyota vehicle for your Professional Use and/or Private Use (as applicable);

Support means the provision of support services by us, one of our Affiliates or a Third-Party Service Provider in respect of your use of the Service in accordance with clause 8 below;

TCEU means Toyota Connected Europe Limited, a limited liability company incorporated under English law, with its registered office at 10th Floor, 14-18 Handyside Street, London N1C 4DN, United Kingdom with company number 11283634;

Terms means these terms of use;

TES means Toyota España, S.L.U., a Spanish limited liability company, with registered office in Alcobendas, Madrid, Avda. De Bruselas, 22, with Tax Identification Number (TIN) B-80419922 registered in the Mercantile Register of Madrid, in volume 4450, Page 192, of Section 8 of the book of Companies, sheet M-73.748, inscription 1st sheet M-311391, page 21, volume 18,017;

Third Party Service Provider means any service provider other than TES, TCEU, TME or any of our Affiliates involved in providing the Service or the Support to you;

TME means Toyota Motor Europe NV/SA, a limited liability company organised under Belgian law, with statutory seat located at Avenue du Bourget 60, 1140 Brussels, Belgium, and registered in the Crossroads Bank of Enterprises under the company number 0441.571.714;

User, you or your means any natural or legal person that has subscribed to the Service through an Account; and

we, our or us means TES.

2. These Terms

2.1 You have been presented with these Terms because your employer has contracted with us to receive the YUKO Service. As a result, you may access the Service via the App.

2.2 These Terms set out the terms and conditions on which we contract with you (as a User) to provide the Service via the App. These conditions are applicable to the entire process of using the Service, from the use of and registration to the App, the use of the shared vehicle and the other associated services.

2.3 All Users that subscribe to the Service are required to accept and comply with these Terms. By accepting these Terms and using our Service you accept and agree to comply with these Terms, as may be amended from time to time. If you do not accept these Terms, then you are not authorised to use any of our vehicles or the Service.

2.4 The contract between you and us shall commence upon your acceptance of these Terms by checking the box on the App when you register for an Account. Our contract shall continue until your Account is terminated (by you or us) in accordance with clause 11 below.

3. Using our app

3.1 The Service may be accessed by you using the App. The App is licensed to you and not sold to you. You may install or access the App on your mobile device, and, subject to your agreement to and compliance with these Terms, we hereby grant you a limited, non-exclusive, non-sub-licensable, non-transferable license (as applicable) to

(a) install or access the App on one or more compatible mobile device(s) owned by you or under your legitimate control, and  (b) use the App to access the Service, view documentation, materials, information, and data presented to you via the App and  (c) input data and other information via the App.

3.2 The Internet connection required to use the App, and any associated charges (e.g. mobile data expenses) incurred by your use of the App are your exclusive responsibility and made solely at your expense. Transmitting and receiving real-time updates to and from the App, requires an online (e.g. Wi-Fi, 3G, 4G, LTE) connection between your mobile device and the Internet. The expenses of such connection are as prescribed by the agreement between you and your communication service provider, and according to its applicable terms of payment.

3.3 You may receive updates, bug fixes, feature enhancements or improvements, or other data relating to the App that can be downloaded to your mobile device.

3.4 All intellectual property rights, title and interest in and related to the App and the software supporting the Service belong to TCEU.

3.5 You may not, whether yourself or through any other means or person,

(a) sell, rent, lease, re-sell, loan or otherwise provide access to the App to any third party;

(b) reverse engineer, decompile, modify, disassemble, or create derivative works of the App without our advance consent;

(c) attempt to reconstruct or discover any source code or underlying ideas, algorithms, file formats, data structures or other aspects of the App;

(d) remove, modify or obscure any product or service identifier, copyright, trade mark or other proprietary rights notice or other notices, instructions, disclaimers or legends from any part of the App;

(e) transmit or otherwise make available in connection with the App any virus, worm, Trojan Horse, time bomb, web bug, spyware, or any other computer code, file, or program that may or is intended to damage or hijack the operation of any hardware, software, or telecommunications equipment, or any other actually or potentially harmful, disruptive, or invasive code or component;

(f) sell, license, or exploit for any commercial purposes any use of or access to the App;

(g) transfer or assign your Account password, even temporarily, to a third party;

(h) use the App for any illegal, immoral or unauthorized purpose,

(i) use the App for non-personal or commercial purposes without ours or our Affiliate’s express prior written consent, or

(j) access or use the Service for any fraudulent, criminal, defamatory, harassing or tortious purpose, or to participate in or promote any illegal activity or to breach, violate or infringe intellectual property, privacy or other rights, or misappropriate the property of any third party.

3.6 Any trade-marks are owned or controlled by the Toyota Group, whether or not included in the App, and any logos related to the foregoing, are Toyota Group’s trade-marks or service marks owned by us or our licensors. Except as required for your use of and access to the App and the Service, you are not granted a right to use such marks without the respective owner’s permission. You will not remove, obscure or alter any proprietary notices affixed to or contained within the App or related services.

3.7 For the purposes of this clause, “intellectual property rights” shall mean all legal rights or interests evidenced by or embodied in: (a) any idea, design, concept, technique, invention, discovery or improvement, regardless of patentability, but including patents, patent applications, trade secrets, and know-how; (b) any work of authorship, regardless of copyrightability, but including copyrights and any moral rights recognized by law; (c) any trade mark, trade name or service mark; and (d) any other intellectual property, proprietary or similar rights, including all goodwill pertaining thereto and in each case, on a worldwide basis.

4. Registering for the service

4.1 In order to access and use the Service, you must first register to it via the App.

4.2 To be eligible for the Service, all Users must:

  • 4.2.1 be of legal age (18 years);
  • 4.2.2 be an employee of a client that has contracted with us to receive the Toyota car-sharing services;
  • 4.2.3 provide all the personal data and other information and documentation that are mandatory and requested during the registration process as a User (other data may be requested to be provided voluntarily) accurately, truthfully and fully;
  • 4.2.4 accept these Terms and any updated Terms via the checkbox on the App;
  • 4.2.5 hold a current and valid driving licence issued within the European Union and/or the European Economic Area or Switzerland (driving licences issued outside the European Union and/or the European Economic Area or Switzerland will only be accepted if accompanied by an International Driving Permit or a sworn translation of the national driving licence); and
  • 4.2.6 have at the time of registration, and during the use of the application, the points assigned to your driving license to maintain the validity of the licence.

4.3 To access and use the Service, you must (a) choose a username and password which shall be assigned during the registration procedure and (b) must provide and send us, through the App, a double-sided copy of your driving licence for validation by us.

4.4 It is your responsibility to safeguard your password for the use of the Service, preventing undue use or access by third parties. In case of loss or suspicion of loss of any of your passwords, you must change them for new ones as soon as possible or, if unable to do so, use either the Forgotten Password option on the App, or notify us as soon as possible to allow for the adoption of the measures that are considered appropriate. Section 9 sets out how to Contact Us.

4.5 You will at all times be responsible for the accuracy of personal or any other data which are provided during the registration process, and we shall in no event be liable for any loss or damage caused to any party as a result of the falsification and inaccuracy of the information and of the documentation provided by you during the registration.

We will not be obliged to check with the Directorate General of Traffic the veracity of the information provided. If you need to change any personal details on your Account, please Contact Us as soon as possible so we can make the changes needed.

4.6 Registration is not automatic. Acceptance of your registration is subject to approval by us in our sole discretion and/ or additional criteria established from time to time by us and/or our Affiliates and/or our/their insurance providers.

4.7 In the event that we, for any reason, cannot validate any of the documents provided by you, we may require you to send any of said documents by e-mail for the purpose of validation. If you accidentally upload incorrect documentation to support your registration, you will need to telephone our support service team, the number for which is available once you have registered to use the App.

4.8 You must report the loss or destruction of your mobile device in which the App was downloaded to us without undue delay so that we can block the App and avoid its improper use. You will be informed by email that the use of the App has been blocked. If the loss or destruction of mobile device is not communicated, you would be liable for any damages that may be caused by this reason, especially if the loss enables the theft, damage or misuse of a vehicle.

4.9 In case of loss or withdrawal of a driving licence, the right to use this Service will be immediately suspended during the period of loss or withdrawal of the licence. You must inform us without undue delay of the suspension or limitation of your right to drive, the effectiveness of any driving ban or the temporary withdrawal or withholding of your driving licence. You must validate your permit once renewed or recovered after its withdrawal.

4.10 We reserve the right to deny your registration if there are reasons to believe that you will not act in accordance with these Terms or if there are suspicions that an unauthorised, fraudulent or improper use of your passwords is being made. You will not have a right to complain or claim compensation in this circumstance.

5. Reserving a vehicle as part of the service

5.1 In order to reserve a vehicle as part of the Service, you must:

  • 5.1.1 meet the conditions established for registration of a User and have provided the documentation, having been validated and processed in line with the correct registration procedure, as indicated in these Terms;
  • 5.1.2 have downloaded and kept the App installed on a compatible mobile device; and
  • 5.1.3 request a reservation of a vehicle through the App.

5.2 Reservations made for Professional Use will be free of charge. If your employer has agreed that the Service may be used for Private Use by you, reservations will be charged in accordance with the payment terms at clause 7 below.

5.3 We do not guarantee the availability of any vehicle but will use reasonable endeavours to ensure a vehicle is available to meet the reservation request. Notwithstanding the foregoing, we may reject your reservation if a vehicle is not available to meet your reservation request for any reason. The reservation of a vehicle will be understood as confirmed when we communicate it to you by means of a notification through the App.

6. Use of a reserved vehicle

6.1 We (or one of our Affiliates or Third-Party Service Providers) are the owner of any item provided to you via the Service, including specifically and without limitation, all vehicles and equipment located inside the vehicle. Your use of and rights in relation to any vehicle or item provided as part of the Service is limited to those rights of use stated in these Terms.

6.2 Before starting driving, you must check the condition of the vehicle to detect defects, visible damage or a serious state of dirt, and contact us to communicate the nature and seriousness of the defect, damage and/or dirt. You should also report to us any warning lights that stay on after the ignition is engaged. You are obliged to provide the corresponding information in a faithful and complete manner. We may prohibit the use of the vehicle if we believe (in our sole discretion) that the safety of the trip could be compromised.

6.3 During your use of a vehicle, you shall:

  • 6.3.1 collect the vehicle at the place which has been authorised for parking by your employer and return it to the same place at the end of its use at the agreed time and in the same condition in which it was received (excluding general wear and tear derived from proper use). You will not be able to use vehicles for one-way journeys;
  • 6.3.2 carry a valid driving licence at all times whilst using a vehicle;
  • 6.3.3 comply with all legal requirements regarding the operation and use of the vehicle, specifically the Law on Traffic, Traffic of Motor Vehicles and Road Safety and the General Circulation Regulations as well as any other rule that could replace or complement them;
  • 6.3.4 keep the vehicle in perfect use, following the maintenance instructions included in the user manual and in the warranty book. Consequently, any damage caused to the vehicle as a consequence of unusual or improper use of it (negligence, breakage of accessories, loss of keys, etc.), provided that it is not covered by the insurance, will entitle us or any of our Affiliates to claim damages in respect of the losses caused;
  • 6.3.5 stop driving the reserved vehicle immediately in case an alert is lit up on the dashboard and contact us to assess if it is appropriate to continue using the vehicle;
  • 6.3.6 notify us without undue delay of any damage resulting from violent acts or accidents that occur to your knowledge before, during or after the reservation; and
  • 6.3.7 take appropriate action at the end of the use of the vehicle in order to avoid theft, always leaving the windows closed and ensuring the locking of the central locking.

6.4 During your use of a vehicle, you must not:

  • 6.4.1 drive the vehicle under the influence of alcohol, drugs or medications that impair your ability to drive;
  • 6.4.2 smoke or allow others to smoke in the vehicle;
  • 6.4.3 leave the vehicle in inadequate hygienic conditions;
  • 6.4.4 allow any third party to drive a vehicle or disclose your access data to third parties, even when said third parties are also Users of the Service;
  • 6.4.5 carry children or babies without the correct elevation of the seat or a child seat, or contravene any manufacturer's instructions regarding the installation of baby seats;
  • 6.4.6 disable any passenger airbag in the vehicle or in any way alter the geolocation, monitoring and control tools of the vehicle;
  • 6.4.7 make any type of aesthetic or technical modification in the vehicle without our express prior written consent;
  • 6.4.8 install spare parts and accessories to the vehicle, or make any type of repair to the vehicle, without our express prior written consent.
7. Charges

7.1 Your use of the Service for Professional Use is provided free of charge by your employer. Your use of the Service for Private Use (if applicable) shall be subject to the fee indicated on the App in respect of the relevant reservation. Proceeding with the reservation for a Private Use in the App shall be deemed to be your acceptance of the fee displayed.

7.2 You will be charged for amounts due for Private Use (if applicable) via the payment card you have registered to your Account. If payment of any amount due is rejected by the payment card provided or not paid via the direct debit set up by you, your registration, and the use of the Service, may be suspended. You are responsible for providing and maintaining current credit card, debit card or direct debit information via the App. Ongoing issues with credit card, debit card or direct debit billings may result in termination of your registration.

7.3 Under no circumstances will we be responsible for any overdraft or other fees charged by your credit or debit card company or bank.

7.4 TES, any of their Affiliates or Third-Party Service Providers may use any information that you have provided, including any personal information and payment card information, for the purposes of processing and collecting payment in accordance with these Terms, monitoring fraud and dealing with any issues relating to your Service registration. For more details concerning the processing of your personal data, please read our privacy policy.

8. Support services

8.1 The Service includes reasonable assistance in respect of your use of the Service, the App and any vehicle use during normal business hours (between 9.00am and 7.00pm (CET), Monday to Friday), including but not limited to roadside assistance and where necessary, provision of alternative transport. Outside of normal business hours, we shall provide roadside assistance and vehicle support.

8.2 You can contact us at: Email: contactayuko@toyota.es Tel: +34 91 15 130 48

8.3 If your need for support (including roadside assistance) arises from a breach of these Terms or a violation of Road Traffic Rules, you may be charged for the costs of the Support.

9. Insurance

9.1 Subject to clause 9.2, we will ensure that an Affiliate or Third Party Service Provider subscribes to a sufficient insurance policy that covers all the risks derived from use of the Service by you, including civil liability against third parties.

9.2 In the case of you being responsible for any loss or damage and the vehicle insurance coverage not being applicable (for example, due to you driving under the influence of alcohol), you will indemnify us and our Affiliates against the claims of third parties, and, for these purposes, will maintain an appropriate level of civil liability insurance in respect of your use of the Service.

10. Data protection

10.1 Your personal data will be processed in accordance with the Privacy Policy here. We ask that you read such Privacy Policy carefully.

11. Terminating the services

11.1 You have the right to terminate the Service at any time. If you wish to cancel your registration to the Service, you may do so through your Account on the App or by contacting us. Termination of your registration will result in the cancellation of all future reservations.

11.2 If you have cancelled your registration, you may at any time re-subscribe to the Service through your Account. Note that in order to re-subscribe, you will have to go through the same procedure as for your initial registration (including accepting these Terms). Please also note that all data generated under your previous registration will not be available to you.

11.3 We reserve the right to suspend the provision of all or part of the Service and/or to terminate your registration to the Service, at any time, without notice and without paying you any compensation, by notifying you via your Account or by sending you an email, if:

  • 11.3.1 you are in breach of these Terms; 
  • 11.3.2 you fail to pay any sums due under these Terms;
  • 11.3.3 you are involved in an incident with a vehicle that, in our reasonable discretion, renders you ineligible or inappropriate for continued use of the Service;
  • 11.3.4 we determine, in good faith, that such suspension and/or termination is necessary for us to comply with an order or a decision rendered by a court of law or by a competent authority or to comply with a provision of applicable law; or
  • 11.3.5 there is a force majeure event affecting our ability to provide all or part of the Service.

11.4 We may also terminate your registration to the Service if we receive notification from your employer that your employment has terminated.

11.5 We may also terminate your registration to the Service at any time if we decide to discontinue generally all or part of the Service for all our Users by giving you thirty (30) calendar days prior notice by email and/or through your Account.

11.6 If we suspend any of the Service or terminate your registration to the Service, you are not entitled and cannot claim any compensation, reimbursement or damages in respect of such suspension or termination.

12. Warranties and liability

12.1 To the extent permitted by law, the App is provided to you on an “as is, where-is and as-available” basis and without warranty of any kind or nature whatsoever. No oral or written information or advice given, or other statement made by us or any of our Affiliates is effective to create any warranty or other liability or obligation contrary to this disclaimer.

You expressly agree that use of the App is at your sole risk. To the extent allowed by applicable law, we hereby disclaim any and all other representations, warranties, conditions or guarantees, of any kind or nature whatsoever, whether express, implied, statutory or otherwise, with respect to any aspect of the app and the accompanying documentation, including, but not limited to, as to the condition, value, qualities, provision, operation, use, results or workmanship thereof, or the absence or correction of any defects therein, whether latent or patent.

12.2 Despite the many technical and organisational measures that we take to guarantee the quality and security of the Service, we cannot guarantee that:

  • 12.2.1 your access to and use of the Service will be uninterrupted and available at all times;
  • 12.2.2 the data made available to you through the Service are accurate or complete;
  • 12.2.3 the Service is error-free or that there would be no loss of quality. 

12.3 We do not guarantee the quality, completeness or correctness of any of the Service provided by us, our Affiliates or any Third-Party Service Providers and we therefore do not assume any responsibility or liability arising from your use of the Service.

12.4 Subject to clause 12.7 below and the terms of any insurance arrangement relating to the Service, we shall not be responsible for any loss of, or damage to, any goods in or on the vehicle or in or on any third party vehicle (unless any loss or damage is due to our negligence or failure to carry out our obligations under these Terms).

12.5 Subject to clause 12.7 below and the terms of any insurance arrangement relating to the Service, we shall not be responsible for any personal injury or death in relation to you or any third party arising from the use of a vehicle.

12.6 Subject to clause 12.7 below and the terms of any insurance arrangement relating to the Service, we are not liable to a User under or in connection with these terms whether for tort (including negligence), breach of contract, misrepresentation or otherwise.

12.7 Notwithstanding any other provision of these Terms, we do not exclude or limit our liability for:

  • 12.7.1 death or personal injury caused by us; 
  • 12.7.2 fraud, fraudulent misrepresentation, gross negligence or wilful misconduct caused by us or by any of our employees or agents; or
  • 12.7.3 loss or damage that we may not limit or exclude under mandatory applicable law.

12.8 Subject to clause 12.7, our total aggregate liability arising from negligence, breach of contract or otherwise under or in connection with these Terms will be limited to EUR 200.

12.9 Subject to clause 12.7, we will not be liable:

  • 12.9.1 for any indirect or consequential loss or damage whether arising from negligence, breach of contract or otherwise, including but not limited to any loss of profits, loss of goodwill, loss of data, loss of revenue, loss of turnover, loss of business, reputational damage, loss of opportunities, business interruptions or loss of anticipated savings; or
  • 12.9.2 for any loss or damage resulting from your failure to comply with your responsibilities and obligations under these Terms.
13. Modifications to these Terms

13.1 We reserve the right to modify these Terms at any time during the term of your registration to the Service. Where we have modified these Terms, you will be prompted to renew your acceptance of them the next time you access the App.

13.2 You agree that all changes to the Terms will be effective and binding on the effective date indicated by us.

14. Contact us

14.1 If you have any questions about the Service or if you have any complaints about the Service, please contact us by using the following contact details: by email on contactayuko@toyota.es; and by telephone on + 34 91 15 13 048.

14.2 If and to the extent applicable under the laws of your country of registration to the Private Use Service, and provided that you are a consumer under those laws, you have the right to lodge a complaint:

  • 14.2.1 through the ODR platform by clicking on the following link; when filing a complaint via this platform, the following email address contactayuko@toyota.es can be mentioned as our email address; or
  • 14.2.2 with the competent authority in your area.
15. Governing law and jurisdiction

15.1 These Terms of Use are governed by and will be construed in accordance with the laws of Spain unless you are a consumer under applicable Law and a mandatory applicable consumer protection Law in your country or region of domicile or habitual residence provides for the applicable law to be that of your country or region of domicile or habitual residence of for another applicable law.

15.2 Any litigation concerning the content, interpretation and/or implementation of these Terms of Use shall be brought before the courts of Madrid unless you are a consumer under applicable Law and a mandatory applicable consumer protection Law in your country or region of domicile or habitual residence provides for the competent jurisdiction to be that of a city in your country or region of domicile or habitual residence of for another jurisdiction, which will have exclusive jurisdiction.

16. Miscellaneous

16.1 Nothing in these Terms will be deemed to constitute a partnership, mandate or employment relationship between you and us.

16.2 No delay or failure by either you or us to exercise any powers, rights or remedies under these Terms will operate as a waiver of them, nor will any single or partial exercise of any such powers, rights or remedies preclude any other or further exercise of them. Any waiver to be effective must be in writing.

16.3 If any term or other provision of these Terms is invalid, illegal or incapable of being enforced by any rule or law, or public policy, all other conditions or provisions of these Terms will nevertheless remain in full force and effect. Upon such determination that any term or other provision is invalid, illegal or incapable of being enforced, we will negotiate in good faith to modify these Terms so as to effect the original intent as closely as possible.

16.4 Any provision under these Terms which is expressly or by implication intended to continue in force after the termination or expiration of your registration to the Service will not be affected by such termination or expiration and will continue to be in full force thereafter.

16.5 We are entitled to subcontract, assign or transfer any of our rights and/or obligations with respect to these Terms to any third party.

16.6 You may not subcontract, assign or transfer any of your rights and/or obligations with respect to these Terms to any third party, without our prior written authorisation.

16.7 These Terms constitute the entire agreement between you and us with respect to the Service and they supersede and replace any prior or contemporaneous agreements, written or oral, relating to the Service.

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